Inbounddagen 2018

Connie NordengenEvents

I mars deltok vi på Inbounddagen 2018 i regi av Markedspartner i Gamle Museet i Oslo.

Det var en spennende og lærerik dag med varierte foredrag i to strømmer, en for markedsføring og en for salg og ledelse.
Det gjelder vel for de fleste av oss at man stadig ønsker å bli bedre på å markedsføre seg og sitt, og hvordan nå ut til kundene på en best mulig måte, og ikke minst: hvem er kundene våre? Dette var et gjennomgående tema. Analysere hvem man vil nå ut til og bygge en god kundeplattform.

Vi fikk høre om endringer i markedsføring og salg, hvor det nå er mye bruk av video og digitale/sosiale medier. Store endringer fra tidligere og utfordrende, men det gir oss enda flere muligheter.

Espen Nordal og Magne Henriksen fra Markedspartner fortalte om organisasjoner som har lykkes med innholdsproduksjon i sin markedsføring og hvordan man strukturere dette arbeidet internt. Involvere flere fra bedriften og bygge team for å kunne lykkes med arbeidet.

GDPR er selvsagt også et tema man ikke kommer utenom i disse dager. Catharina Nes fra Datatilsynet tok oss igjennom noen punkter ift hvilke data vi samler inn, formålet med disse og hvor de lagres, samt samtykke og sletting av data.

En inspirerende dag, som bidro til å tenke nytt og se flere muligheter.